"כלואה" הדרמה שלא תראו בHOT- אבל משודרת כל ערב בבית של השכנים

כלואה צילום רפי דלויה

קמפיין מיוחד של ויצו בשיתוף חברת HOT לציון היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים החל בתאריך 25.11

ויצו בשיתוף חברת HOT, משיקים היום קמפיין יוצא דופן לציון היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים, שחל מחר ב-25.11. במרכז הקמפיין סדרת דרמה חדשה לכאורה שתשקף את המציאות היומיומית של מאות אלפי נשים נפגעות אלימות וילדיהן.

 מטרת הקמפיין לעורר את ערנות ואחריות הציבור ולקרוא לו לא להישאר אדיש, לפעול למיגור האלימות ע"י פניה או הפנית משפחות הסובלות מאלימות לקו הסיוע של ויצו ולגורמי ייעוץ וסיוע ליציאה ממעגל האלימות.

בשבוע שעבר פורסם בHOT קדימון לדרמה ישראלית חדשה בשם "כלואה", המציג את סיפורה של משפחה ישראלית "נורמטיבית" המתמודדת עם קשיי הקורונה. הקדימון, שקודם במסגרת שירות HOT VOD וערוצי החברה והגיע לחשיפה של מאות אלפי צופים, מציג שורה של אירועי אלימות מרומזים המתרחשים בין בני הזוג, כשאיש מהסביבה הקרובה אליהם לא פועל לסייע. הסדרה, בכיכובם של יאנה יוסף וגיא לואל, נחשפת היום כסדרה מדומה, ע"י קדימון נוסף שעלה בכל ערוצי החברה ובו האמת הנוקבת שמבקשות ויצו וHOT להעביר – עבור 200,000 נשים בישראל סדרת הדרמה "כלואה" היא מציאות יום יומית, אשר בימי משבר הקורונה, רק הולכת ומסלימה. בסיום הקדימון מתבקש הציבור "להוריד את הסדרה מהמסכים" ולפנות לקו ייעוץ וסיוע של ויצו למען נשים נפגעות אלימות ובני משפחותיהן, במספר 3980*.

ע"פ נתוני דו"ח האלימות של ויצו, אשר מובילה עשרות שנים את המאבק באלימות במשפחה ,מתחילת משבר הקורונה חל גידול של מאות אחוזים בהיקף מקרי האלימות ואף החרפה באופי האלימות, על כלל סוגיה. בשל הסגר המתמשך היו נתונים עשרות אלפי נשים וילדיהן במצב של שבי יחד עם בן זוג מתעלל, לא תמיד עם גישה בטוחה לגורמי הייעוץ והסיוע.  בתקופה זו נרשמה עלייה של 300% למשרד הרווחה ולמוקדי החירום והסיוע, וכן ועליה של 300%  בכמות המטופלים במקלטי ויצו ובמרכזים למניעה ולטיפול באלימות.  המשטרה דיווחה על עליה של למעלה מ-30% במקרי האלימות. בתחילת הקורונה פתחה ויצו מקלט חירום ארצי לנשים מוכות וילדיהן, אשר מצוי בתפוסה מלאה בכל רגע נתון. המקלט סיפק עד היום הגנה ל-147 משפחות, פי שלושה מהתפוסה השנתית במקלט רגיל.

מתחילת השנה נרצחו 20 נשים, 18 מהן מפרוץ המשבר.

קמפיין ויצו וHOT משודר החל מה-19.11 ועד ה-30.11 בערוצי HOT ובפלטפורמות הדיגיטליות של החברה ויעלה מהיום גם בערוצים הדיגיטליים של ויצו.

אניטה פרידמן, יו"ר ויצו: "כולנו מאמינים ומאמינות שהבית הוא המקום הבטוח והמוגן ביותר עבורנו, אך עבור מאות אלפי נשים הבית הפך למקום פוגעני המסכן את חייהן. חשוב לנו להעביר מסר שאף אחת לא מחוסנת מפני האלימות, היא נמצאת בכל מקום ועל כולנו חלה האחריות למגר אותה. מכרים, חברים, משפחה ושכנים הם חוליה חשובה בשרשרת היציאה ממעגל האלימות.

ויצו מודה לHOT על שיתוף הפעולה ועל ההתגייסות – הירתמותו של גוף תקשורת מרכזי כHOT, אשר מגיע למאות אלפי בתים בישראל, משקף את החשיבות והמחויבות להעלאת המודעות ולהצבת חשיבות המאבק במרכז השיח הציבורי. אני מקווה שהקמפיין יגייס את הציבור לפעול אתנו בזירה המורכבת של המאבק באלימות".

טל גרנות גולדשטיין, מנכ"לית HOT: "החברה הישראלית, אינה יכולה לעצום עין מול אלימות באשר היא ובטח אלימות כלפי נשים, כחברה שמיישמת יום יום את נושא השוויון וההעצמה הנשית.  אנו מתרגשים לשתף פעולה עם תנועת ויצו, במהלך שאנו גאים בו מאוד.
בחרנו במהלך לא שגרתי של יצירת פרומו פיקטיבי לסדרה, על מנת להגביר את תשומת הלב לנושא . ואנו מקווים שבאמצעותו נוכל להגביר את המודעות הציבורית לסכנה שמאיימת על החברה שלנו, ונפעל לשים סוף לאלימות נגד נשים".

קרדיטים:

במאי:              מיכאל (מיקי) יוסף

קריאטייב:      נטעלי מילס- אופיר שפיגל.

תסריט:           נטעלי מילס, שולי שיינדל

שחקנים:          יאנה יוסף

גיא לואל

תמר עמית יוסף

עמית זייתון

ויקי סבאג

 

צילום: רפי דלויה

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp