ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות: עיקור וסירוס מומלצים לבריאות כלבכם

happy-dogs

עיקור וסירוס הם הליכים רפואיים הנחוצים לבריאות כלבכם, ארגון הרופאים הווטרינרים מסביר את היתרונות והסיבות להמלצתו על הליכים אלו.

עיקור וסירוס הם הליכים כירורגיים המבוצעים בהרדמה מלאה. הסיכונים בניתוחים אלו הם כבכל ניתוח, אך שני הניתוחים הם שגרתיים ונפוצים מאוד אצל כל וטרינר. הכלבים חוזרים לתפקוד מלא תוך יום עד יומיים, ולתהליך זה תופעות לוואי מעטות, ביחס לסכנה הממשית והחמורה יותר שקיימת כתוצאה מאי-עיקור או אי-סירוס. ההליך נעשה בגיל חמישה חודשים עד חצי שנה, וישנה חשיבות ועדיפות לעיקור הנקבות לפני הייחום הראשון.

הליכים אלו הם האמצעים החשובים ביותר מבחינת בריאותם של הכלבים; עיקור הכלבה חשוב למניעת דלקות רחם וגידולים סרטנים בעטין. סירוס הכלב מפחית את הסיכוי לסרטן האשכים והערמונית. חייהם של כלבים שעברו הליכים אלו ארוכים יותר, איכותיים ובריאים יותר.

מבחינה התנהגותית, כלבים שעברו עיקור או סירוס הם בעלי מזג נוח וטוב יותר מאלו שלא עברו הליכים אלו. הסירוס מחליש את דומיננטיות הזכר ומונע התנהגות תוקפנית בקרבת נקבות.

מבחינה התנהגות מינית, כאשר מונעים את יצירת ההורמונים המכתיבים התנהגות זו, הכלבים אינם חשים בחוסר כשלהו. הדחף המיני שלהם הוא הורמונלי לחלוטין, כך גם הצורך באימהות, וכך נמנעות המלטות בלתי מבוקרות של גורים. בנוסף לכך, תקופות הייחום של הכלבים המתקיימות פעמיים בשנה, נמנעות ונחסכות מבעלי הכלבים. כלומר, הם אינם בורחים מהבית ומשוטטים, התקהלות זכרים סביב כלבה מיוחמת נמנעת וכך גם מאבקים זכרים הגורמים לפציעות קשות, והכלבות אינן מדממות.

הליכים אלו משתלמים גם מבחינה כלכלית, החיסונים השנתיים הנדרשים בכל שנה לכל כלב ואגרת הרישיון, זולים משמעותית ביחס לכלבים שלא עברו עיקור או סירוס.

ד"ר אבי צרפתי, יו"ר ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות מוסיף: "עיקור או סירוס הם האמצעים הראשונים להפחתת ההמלטות, וכתוצאה מכך צמצום ההמתות והסבל של כלבים נטושים. זהו מעשה של חסד לכלבים, לבעליהם, לחברה ולסביבה. בעזרת הליכים אלו תזכו גם אתם בעלי הכלבים, וגם כלבכם באיכות חיים בריאה ונוחה יותר".

ד"ר אבי צרפתי, יו"ר ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות. קרדיט צילום: יח"צ
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp