סגר שני: איגוד העמותות לזקן בפנייה דחופה לשר הרווחה – ללא שיפוי מרכזי היום לא נוכל להמשיך ולדאוג לקשישים

מילואות בחטב מנור- כברי

שמואל (סמי) קידר, מנכ"ל איגוד העמותות לזקן – הל"ב, שלח היום  (24.9) מכתב לח"כ איציק שמולי, שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, בבקשה דחופה לשפות את מרכזי היום לקשיש כפי שהובטח להם בתקופת הקורונה ולא לחזור על הטעויות שנעשו בסגר הראשון.

 

לדברי קידר: "נדרש סיוע תקציבי מיידי עבור ההוצאות החודשיות הקבועות, זאת בהתאם להוצאות כפי שהיו ב-2019. כמו כן על מנת שמרכזי היום יוכלו להמשיך ולספק מזון לבתי הקשישים, קשר טלפוני רציף, לערוך ביקורי בית ולחלק סלי פעילות, יש לעדכן את תעריפי הסלים על פי הסכומים שהיו בתקופת הסגר הראשון: 61 ₪ סל א', 121 ₪ סל ב', 183 ₪ סל ג'".

 

באיגוד הל"ב מציינים כי במהלך תקופת הקורונה כ-50% מהקשישים, המבקרים במרכזי היום עברו לקבלת קצבה בכסף והפסיקו להגיע. המעבר לגמלה בכסף מונע ממרכזי היום ומהצוותים המקצועיים להעניק טיפול לאזרחים הוותיקים בביתם. היעדר פיקוח, מעקב והשגחה על בריאותם הפיזית והנפשית גורמת להידרדרות במצבם, המתבטאת בדיכאון המוביל למחלות ועלול לגרום למוות. 

 

קידר: "אנו מבקשים בכל לשון של בקשה משר הרווחה לא לעכב את הנושא ולשפות את מרכזי היום באופן מיידי כדי שנוכל להעניק לקשישים את מלוא הטיפול בביתם. ללא סיוע תקציבי – מרכזי היום יקרסו ולאחר הסגר לא יהיה לקשישים לאן לחזור".

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp