ניהול פרויקטים בצל הקורונה: 'אלנור הנדסה ואדריכלות' ו'קורום הנדסה וניהול' משלבות ידיים ומובילות מיזמי נדל"ן בערים ובמרחב הכפרי

שכונת הדרים בניצנים_צילום לוטם פרידלנד

השפעת משבר הקורונה בתחום הנדל"ן נותן את אותותיו ולפי נתוני הלמ"ס יש ירידה בביקוש לדירות חדשות בשלושת החודשים האחרונים. אך ההגדרה של ענף הנדל"ן כענף חיוני בעת המשבר אפשרה את המשך הבנייה וקידום המיזמים גם בתקופה מורכבת זו, כאשר חברות הנדל"ן נדרשות לחשוב באופן יצירתי כדי לשרוד את אחד המשברים הבריאותיים והכלכליים שפקדו את העולם כולו ובתוכו את ישראל. אחת הדרכים לצלוח את המשבר היא יצירת מיזוגים בין חברות ושיתופי פעולה המאפשרים להמשיך להניע את כלכלת הנדל"ן.

"מתוך המשבר ניתן לצמוח", אומר אלי אהרונסון, מנכ"ל אלנור הנדסה ואדריכלות ומוסיף: "דווקא בתקופה זאת אנחנו חותרים לקיום שותפויות עם יזמי נדל"ן, קבוצות רכישה, בעלי קרקעות ועם ועדי בתים הרוצים לקדם פרויקט תמ"א 38. הניסיון והידע שצברנו עם השנים יכולים לסייע ליזמים שרוצים להיכנס לתחום הנדל"ן אך אין להם את כל המידע והכלים הנדרשים כיצד לעשות זאת. כך עשינו בפרויקט עתודת אפק בראש העין שנבנה עבור קבוצת רכישה. הפרויקט כלל 29 בתי קרקע, ואלנור ליוותה את קבוצת הרכישה משלב התכנון, דרך שלבי הביצוע ועד למסירת הדירות. במהלך עשרות שנים החברה יוזמת ומובילה פרויקטים מגוונים בתחום הנדל"ן דבר שמאפשר לה איתנות כלכלית והסתגלות בזמן משבר".

התחדשות וצמיחה דמוגרפית בקיבוצים

פרויקט אלנור בקיבוץ נצר סירני – הפרויקט החל לפני שלוש וחצי שנים ומגיע בימים אלה לסיומו. בפעימה הראשונה נבנו 52 יחידות דיור צמודות קרקע ובפעימה השנייה נבנו 50 יחידות דיור נוספות בסך הכול נבנו  102 יחידות דיור המיועדות לבני ובנות הקיבוץ – דור ההמשך. הפרויקט התנהל מול מנהלת הקיבוץ ומול הדיירים כפי שמתנהל פרויקט מול קבוצת רכישה כאשר אלנור ליוותה את הפרויקט משלב התכנון ועד למסירת המפתחות לדיירים. "לבניית שכונות בקיבוץ יש מאפיינים שונים מבניית שכונה בעיר" אומר אהרונסון ומוסיף "כאשר קיבוץ מחליט להתרחב מבחינה דמוגרפית חשוב לו שהצמיחה תהיה טבעית ומותאמת לסגנון החיים הקיבוצי. לכן כבר בשלב התוכניות הקפדנו לשתף את המנהלת והדיירים, כמו כן הסגנון האדריכלי היה מותאם לסגנון הבנייה בקיבוץ ופעלנו בשיתוף פעולה עם המנהלת והדיירים לכל אורך התהליך". 

חברת אלנור ו'קורום הנדסה וניהול' שותפות בעשרות פרויקטים של בנייה וצמיחה בקיבוצים. הפרויקט בקיבוץ ניצנים הוא אחת הדוגמאות לעבודה המשותפת של שתי החברות. פרויקט הקליטה והבנייה מונה 68 משפחות הנקלטות בשתי פעימות. בפעימה הראשונה נבנו 38 יחידות דיור ובימים אלו משלימים את מסירות הבתים למשפחות החדשות. במקביל נמשכת בניית הפעימה השנייה שבה ייבנו 30 יחידות דיור. "כל המגרשים משויכים והקליטה לפרויקט זה הסתיימה" אומר נמרוד רבר, מנכ"ל קורום הנדסה וניהול, ומוסיף: "קיבוץ ניצנים נמצא בתנופה של התחדשות וצמיחה דמוגרפית, וקליטת עשרות המשפחות החדשות תחזק ותעשיר את הקהילה תוך הבטחת המשכיות וחוסן חברתי. ניהול הפרויקט בתוך קהילה חייב להיעשות בשיתוף פעולה צמוד עם המנהלת והדיירים משלב התכנון, דרך הביצוע ועד למסירת המפתחות לדיירים. אנחנו רואים את עצמנו שותפים מלאים בתהליך ועושים זאת מתוך תמיכה בהתיישבות במרחב הכפרי ובכלל". לאחרונה השלימו אלנור וקורום פרויקט בנייה של 14 יחידות דיור בשכונת השקד בקיבוץ סעד. את הפרויקט יזמה קורום ואלנור ביצעה את הבנייה.

בתמונה: פרויקט קורום ואלנור בקיבוץ ניצנים

קרדיט צילום: לוטם פרידלנד

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp