מתנה גדולה – שמחה גדולה

מילואות בחטב מנור- כברי

במחלקת היולדות של בית החולים הצרפתי בנצרת הופתעו ושמחו גם יחד השבוע: תינוק שמשקלו קרוב ל-6 קילו יולד בהצלחה לאחר ניתוח מורכב שתוכנן בקפידה

אחת לכמה שנים אנו שומעים על מקרים של תינוקות בני יומם אשר משקלם וגודלם הפיזי חריג וגבוה. המונח הרפואי לכך נקרא מקרוזומיה, והערכת המשקל החריג מתבצעת ע"י הצוות הרפואי עוד בשלבי מעקב ההיריון.

את המספר 5.970 ד"ר איאד ג'השאן, מנהל מחלקת היולדות בביה"ח הצרפתי בנצרת לא ישכח עוד זמן רב. זהו משקלו של התינוק שיולד השבוע בביה"ח בהצלחה, לאחר תכנון של ניתוח קיסרי מורכב. הצוות של מחלקת היולדות סייע וליווה את היולדת במהלך כל חודשי ההיריון דרך מעקב שוטף, שכן מתחילתו הוא הוגדר כהיריון בסיכון והיה צורך בשימת דגש בכל שלב על מצבו הבריאותי של העובר.

כשהאם לעתיד הגיעה לסופו של החודש התשיעי, צוות המחלקה כבר נערך ונעזר בטובי המנתחים של ביה"ח בכדי לבצע לידה קיסרית מורכבת זו, שגם היא כרוכה בסיכונים רבים – גם כלפי העובר שעלול לסבול מקשיים נשימתיים, וגם כלפי האם שעלולה לסבול מדימומים ממושכים.

לאחר שהסתיים הניתוח בהצלחה וזוג ההורים, שזהו בנם הראשון, נרגש לאחוז במתנת החיים הגדולה, תרתי משמע. האם הטרייה ובנה התינוק הושארו בהשגחה בביה"ח למספר ימים ממושך ולאחר שבביה"ח ווידאו שמצב השניים טוב, שוחררה המשפחה הקטנה לביתה.  

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp