מי ישמור על הילדים שלכם?

יוליה בן משה

בערב להורים לילדים עם צרכים מיוחדים שהתקיים בטירת כרמל בשיתוף פעולה עם עמותת "קול הזכויות", ניתן להורים מידע שהם לא חשופים אליו בדרך כלל

ביום רביעי האחרון התקיים ערב זכויות בטירת כרמל, במסגרת חודש הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות שמצוין בעיר. הערב להורים לילדים עם צרכים מיוחדים, שהתקיים בשיתוף עמותת "קול הזכויות", עסק בזכויות ובמידע שההורים בדרך כלל לא נחשפים אליו.

במהלך הערב התקיימו שתי הרצאות בשיתוף עמותת "קול הזכויות" למימוש זכויות ילדים עם צרכים מיוחדים. הרצאתו של ד"ר אודי פרישמן "לנצח את הביטוח הסיעודי – האם אפשרי?", שהתייחסה לסיכויי הורים לילדים עם מוגבלות בתביעות סיעוד והרצאתו של עו"ד פייל "רשלנות רפואית – כל מה שהורים צריכים לדעת", שהתייחסה לתביעות לרשלנות רפואית ולעובדה שמשפחות רבות שנפגעות מרשלנות רפואית, מוכנות לחתום על הסדר, שכולל לעיתים קרובות סעיף המשאיר את איש הצוות הרפואי מוגן מהחשיפה, רק כדי לקבל פיצוי כמה שיותר מהר. לדברי עו"ד פייל, מי שמשלם את המחיר הוא כלל הציבור, מאחר וההליך מסתיר את הרופאים הרשלניים מהם ומונע את האפשרות להישמר מפניהם.

מנכ"לית עמותת קול הזכויות יוליה בן משה התייחסה לדברים ומסרה בתגובה: "אני מאמינה שיש לחשוף את ההורים לילדים עם מוגבלויות לכל מידע קיים, כדי שיוכלו לבחור את הנכון להם. למרות האמירה שבתביעות לרשלנות רפואית יש הורים שמסכימים להגיע להסכמי פשרה, כאמא לילד עם מוגבלות, מעולם לא הסכמתי לשום הסכם פשרה שיקנה את שתיקתי, לא בתביעות הרשלנות ואפילו לא בנזק שנגרם לכיסא הגלגלים. זה נכון ששילמנו מחירים, אבל נפשנו ומעשנו נותרו חופשיים ומנצחים והמערכות נאלצו להפיק לקחים ולהשתפר, ולו מעט".

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp