בשורה טובה אבל לא מספיקה: הצעת החוק למימון אבחונים פסיכו-דידקטיים לילדים נזקקים

דר רינת גרין_קרדיט שלומי שלמוני עותק

 

בתגובה להצעת החוק "אבחון פסיכו-דידקטי לילדים נזקקים, התשפ"א–2021" שיזמה ח"כ אורלי לוי אבקסיס ושהונחה על שולחן הכנסת אתמול (5.7.21) אומרת ד"ר רינת גרין, פסיכולוגית קלינית מומחית, מנהלת מקצועית ומייסדת עמותת "קול קורא" למען ילדים עם דיסלקציה ולקויות למידה:

"אני מברכת על הצעת החוק של ח"כ לוי אבקסיס שתאפשר לילדים נזקקים לקבל את המגיע להם כדי שיוכלו לממש את זכותם הבסיסית ללמוד ולהתקדם, אך האבחונים הם רק השלב הראשון בדרך הטיפול בילדים ולכן חשוב ביותר לתת את הדעת להמשך התהליך ולהרחיב את החוק גם בנושאים אלה:

ראשית, על האבחונים להיות מקצועיים, אמינים עם נורמות עדכניות ושייעשו על ידי אנשי מקצוע, כך הם יוכלו לשקף את מצבו האובייקטיבי של הילד. שנית, יש ליישם את תוצאות האבחון. לצערנו, ישנם מקרים רבים שתוצאות האבחון אינן מיושמות. ובמקרים אחרים, ילד שמבקש התאמות נדרש על ידי משרד החינוך להמשיך ולהוכיח שהוא נזקק להתאמות על אף האבחון – דוגמה לכך היא הדרישה להיבחן פעמיים בכל מקצוע שבו מבקשים לקבל התאמות.

דבר נוסף הוא הצורך בהקמת גוף חיצוני שיפקח על שיטות האבחון ועל עבודת המאבחנים. זאת כדי למנוע הטיה של התוצאות וכדי שאמינותם של המבחנים לא תיפגע".

"האבחון הפסיכו-דידקטי הוא תנאי להיכנס לוועדות ההשמה ולוועדות הזכאות והאפיון", מוסיפה ד"ר גרין, "אך חשוב להבין כי גם אם מתקבלות תוצאות גבוהות באבחון, אסור שהדבר ישלול מהילד לקבל את התמיכה שלה הוא זקוק. על אף שילדים עם דיסלקציה ולקויות למידה אחרות מתאפיינים לרוב ביכולת קוגניטיבית גבוהה ואף מעל לנורמה, יכולותיהם אלה אינן מבטלות את הלקויות שלהם ואת הצורך בקבלת תמיכה הולמת". 

צילום ד"ר רינת גרין: שלומי שלמוני

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp