איזה טכנולוגיות עומדות לרשות הנאשמים כדי שיוכלו להגן על חייהם?

רפואה-משפטית

מאת: עו"ד עמוס והבה

שתי התפתחויות דרמטיות אירעו לאחרונה בחקירות אונס שקרו לפני שנים רבות, אך בזכות בדיקות הדי אן איי, הצליחו החוקרים לפענח אותם רק כעת. בדיקות הדי אן איי שעומדות לרשות חוקרי המשטרה בישראל, הצליחו לסייע רבות לחקירות ישנות, שקרו בתקופות בהן הטכנולוגיה לא הייתה כל כך משוכללת.

אבל מה קורה בצד של הנאשמים שנאלצים להגן על עצמם, איזה טכנולוגיות עומדות לרשותם כדי שיוכלו להציג בבית המשפט את ההגנה הכי טובה על חייהם?

הרי כל אחד יודע שבמדינת ישראל אחוז ההרשעות הוא הגבוה בעולם ואם אדם הורשע בפליליים, סביר להניח שמהר מאוד ימצא את עצמו מאחור סורג ובריח. ולמה? כי לרשות הפרקליטות עומד מערך לזיהוי פלילי לרבות מומחים ואמצעים טכנולוגיים, כל זאת כדי להוכיח ולהרשיע את הנאשם.

למשטרה בישראל יש את הטכנולוגיה הגבוהה ביותר לפענוח פשעים, רמת הטכנולוגיה הישראלית היא מהגבוהות בעולם ומשטרת ישראל נהנית ממנה.    
כאשר שאדם מואשם בביצוע עבירה, המשטרה תעשה הכל כדי להוכיח את אשמתו, אולם כשהנאשם מעונין להתגונן, אין לו כל דרך לעשות זאת ולתקוף את כתב האישום אשר הוגש נגדו, ולו רק בשל העובדה שאין לו דרך טכנולוגית לסתור את ממצאי המשטרה. זו הסיבה שכבר לפני מספר שנים הוקם המכון לרפואה משפטית פרטית, אשר יוכל לסייע לעורכי הדין לסייע לנאשמים, להאיר את חפותם ולהוציאם משהייה מאחורי סורג ובריח.

במכון לרפואה משפטית שהוקם בפורום הפלילי מקבוצת "פורום רופאים" עובדים אנשי המקצוע הטובים ביותר במדינה, שיודעים לעזור לעורכי הדין לבחון את קו החקירה ולמצוא פתרונות כיצד להגן על הנאשם ובייחוד, איך לתקוף את חוות הדעת של התביעה, משהו שלא היה קיים קודם לכן.

כל השנים דיברו על העובדה שצריך להקים מכון נוסף לרפואה משפטית, בו הנאשמים יוכלו להשתמש ולהגן על עצמם ואני אומר: תעצרו, יש לכם מכון כזה, רק תעשו בו שימוש. אם תשתמשו בו בצורה הנכונה תוכלו להעלות את אחוז הנאשמים שמצליחים להוכיח את חפותם בבית המשפט.

מיטב עורכי הדין העוסקים בתחום הפלילי נעזרים בשירותים של הפורום הפלילי, לו יש  את המכון לרפואה משפטית אשר יודע לתת את כל השירותים שצריך, כדי שלעורכי הדין יהיו את הכלים הכי טובים להגן על הנאשמים. יש כימאים בעלי מעבדות שיכולים לנתח את הכל, גנטיקאים, רופאים מהשורה הראשונה ובעיקר את כל הטכנולוגיות שיש למדינה, שיוכלו לתת מענה לכל נאשם.

הכותב הינו מנכ"ל פורום רופאים

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp